Välkommen till min knivblogg. Mitt namn är Jan-Erik och jag bor i Vasa Finland. På min blogg kan du se en del knivar jag har gjort. Om du ser en kniv som du vill veta mera om så skicka mig ett E-mail.


Welcome to my knifeblog. My name is Jan-Erik and i live in Vasa Finland.At my blog you can see some of my knives i have done. If you find a knife that you would like to know more about,send me an E-mail.

Please use google translate to translate the blog into your own language



2024-05-23

Tirpitz kniv TILL SALU !

TillgängligTirpitz kniv ! Bladet är ett smide av J. Gammelsäter från Norge,han har använt metall i bladet från slagskeppet Tirpitz som blev sänkt utanför Tromsö, greppet är benvit Juma. Kniven är 225 mm varav bladet 100 mm.  Intyg från smeden medföljer att det är stål från Tirpitz.  Intresserade skickar mig ett mejl till je.knives@gmail.com så ger jag prisinfo.   OBS ! Här kan ni läsa om slagskeppet  Tirpitz.   https://sv.wikipedia.org/wiki/Tirpitz